Моніторинг та оцінювання

Статус виконання рекомендацій за розділом Моніторинг та оцінювання

Рекомендації Стан Виконання Установа відповідальна за виконання Строки виконання
Моніторинг та оцінювання
Загальні рекомендації        

1. Можливості відділу моніторингу та оцінювання Центру контролю за ТБ мають бути розширені шляхом збільшення кількості технічного персоналу та обсягів фінансування на проведення курації на місцях.

Виконано

У 2012 році було створено нову структуру ДУ "Український центр контролю за соцхворобами МОЗ України", на яку покладено функцію МіО у сфері ТБ та ВІЛ. Даний орган має розширені можливості з моніторингу та оцінки всіх напрямків протитуберкульозної програми, за рахунок фінансування моніторингових візитів до регіонів за кошти гранту Глобального фонду. Заплановано здійснення двократних візитів до кожного регіону України на період другої фази гранту 9 раунду Глобального фонду.

2. Застосування застарілої радянської системи обліку та звітності щодо ТБ слід припинити, натомість продовжувати використання двох систем звітності по туберкульозу: відповідно до рекомендацій ВООЗ та вимог СЕС.

Не виконано

Радянська система обліку та звітності щодо ТБ діє до сих пір. Таким чином наразі в Україні звітування з питань ТБ відбувається за двома системами - радянською та рекомендованою ВООЗ. Це призводить до нееефективного дубдювання та накопичення мертвих даних.

УЦКЗ
Державна служба
01.09.14
Спеціальні рекомендації        

3. Система обліку та звітності з МР ТБ має бути завершена, ухвалена МОЗ та прийнята всіма іншими міністерствами й відомствами. Відповідно слід оновити національні посібники.

Не виконано

Система обліку та звітності з МР ТБ затверджена відповідно до Наказу МОЗ від 07.03.2013, № 188 "Про затвердження форм первинної облікової документації і форм звітності з хіміорезистентного туберкульозу та інструкцій щодо їх заповнення" не відповідає рекомендаціям ВООЗ. У 2014 році заплановано перегляд чинних паперових та електронних систем звітності з ТБ та МР ТБ, відповідно до рекомендацій ВООЗ. Також відповідні зміни будуть зроблені в електронному реєстрі хворих на ТБ (е-ТБ менеджер). Чинні методичні рекомендації щодо заповнення звітно-облікових форм з ТБ/РУ-ТБ/ МЛУТБ, когортного аналізу та аналізу індикаторних показників мають бути переглянуті та вдосконалені до кінця 2014 року відповідно до рекомендацій ВООЗ після оновлення обліково-звітних форм.

УЦКЗ
Державна служба
01.09.14

4. До кінця першої фази реалізації гранту 9-го раунду Глобального фонду по всій країні має бути впроваджена система e-TB Manager, але лише після розробки автоматичних засобів виведення даних для виявлення випадків і результатів лікування, а також отримання наявних баз даних із пілотних областей.

Не виконано

На кінець І Фази гранту Глобально фонду (2012 рік) по всій Україні не було впроваджено систему електронного реєстру хворих на ТБ (е-ТБ Manager). Лише в кінці 2013 року дані паперових та електронних варіантів звіної форми ТБ 07 зійшлися в одній пілотній області - Одеській. До кінця 2014 року згідно плану впровадження реєстру хворих на ТБ (е-ТБ Manager) заплановано досягнення відповідності даних між паперовими та електронними формами звітності.

УЦКЗ
31.12.14

5. На обласному та районному рівнях має бути проведене масштабне навчання з обліку та звітності щодо ТБ з наданням пріоритету областям, які раніше не отримували міжнародної підтримки.

Виконано

За період першої фази реалізації гранту 9-го раунду Глобального фонду 386 медичних працівників пройшли навчання з питань МіО (системи обліку та звітності та/або управління даними та стратегічною інформацією), охопивши фахівців районного та обласного рівнів з різних регіонів України.

6. Систему курації на місцях має бути створена на всіх адміністративних рівнях.

Частково

Система курації на національному та регіональному рівнях наразі не затверджена нормативно-правовими актами. Фактично моніторингові візити із національного рівня на обласний фінансуються із 2012 року в рамках реалізації гранту Глобального фонду. Моніторингові візити із обласного рівня на районний фінансуються частково із гранту Глобального фонду (17 регіонів) і частково із Проекту USAID (10 регіонів) до 2016 року включно. Також у чинному наказі МОЗ від 23 лютого 2000 року N 33 "Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я" не передбачено створення повноцінного відділу МіО при обласних протитуберкульозних диспансерах. При перегляді даного наказу слід внести відповідні зміни, заклавши окремі штатні одиниці, функціональні обовязки яких відповідатимуть міжнародним підходам до організації системи моніторингу та оцінки.

УЦКЗ
15.08.14
архів новин